Listar PRODUCCIÓN ESTUDIANTES por autor "Mora Vélez, Raúl Alberto"
Mostrando ítems 1-18 de 18
-
A duoethography of gamers as second language learners and teachers : translating, polylanguaging, and translanguaging
Castaño Ramírez, Walter; Londoño Mazo, Julián Mateo (Escuela de Educación y PedagogíaLicenciatura en Inglés - Español, 2019)There is an expanding body of literature regarding gaming and English language teaching, but there is an area that remains unexplored: The discussions of the life experiences of gamers who are teachers and how gaming has ... -
Actividades multimodales para la enseñanza de español a estudiantes sordos de una institución educativa del municipio de Itagüí
Urrego Zapata, Ana María (Escuela de Educación y PedagogíaLicenciatura en Inglés - Español, 2019)En esta investigación se busca analizar la multimodalidad desde una mirada educativa para personas sordas. Se indaga por el concepto de multimodalidad ligado al contexto educativo, pero además se indaga al sordo, su forma ... -
Actividades multimodales para la enseñanza de español a estudiantes sordos de una institución educativa del municipio de Itagüí
Urrego Zapata, Ana María (Escuela de Educación y PedagogíaLicenciatura en Inglés - Español, 2019)En esta investigación se busca analizar la multimodalidad desde una mirada educativa para personas sordas. Se indaga por el concepto de multimodalidad ligado al contexto educativo, pero además se indaga al sordo, su forma ... -
An exploration of children’s personal literacies
Cañas Mejía, Claudia; Ocampo Castro, Ángela Patricia (2015)This is a qualitative study with an ethnographic approach that explores children’s personal literacies in two elementary schools in the city of Medellin, Colombia. Children, parents and teachers participated in this study. ... -
An exploration of young english learners' reading experiences in response to critical literacy read-alouds
Rodríguez Martínez, Ana Karina (Escuela de Educación y PedagogíaMaestría en Procesos de Aprendizaje y Enseñanza de Segundas Lenguas, 2017)This study explored young English learners’ reading experiences in response to picturebook read-alouds with a critical literacy perspective. The research was conducted in order to find a possible solution to the limited ... -
Culturally responsive pedagogy and critical literacies in preservice teacher education : an experience at UPB-Medellín
Chiquito Gómez, Tatiana (Escuela de Educación y PedagogíaLicenciatura en Inglés - Español, 2017)En Colombia, en los últimos 10 años, ha habido un gran interés por las políticas bilingües, la enseñanza del Inglés y se han modificado prácticas y pensum de las universidades alrededor del país. Pero, ¿como son tomados ... -
Gamers as second language users : L2 as communicative resources to build communities on league of legends
Gaviria Carvajal, Carlos Andres (Escuela de Educación y PedagogíaLicenciatura en Inglés - Español, 2020)Este trabajo final de trabajo de grado hace parte del proyecto “A digital ethnography of gaming literacies: languaging, identity and design” dentro del semillero de investigación #TeamLaV en el grupo de investigación LSLP ... -
Gaming as a way to improve literacies skills in second language learners
Hernandez Hincapie, Michael Fernando; Ramírez Valencia, Daniel Santiago (Escuela de Educación y PedagogíaLicenciatura Inglés - Español, 2018)This conceptual paper examines how teachers can use video games to improve literacies in second languages. In particular, it analyzes how gaming is being used or could be used to improve literacy skills. This paper proposes ... -
Lectura digital en L2 y enseñanza recíproca
Cardona Pabón, Kadir Alexander (Escuela de Educación y PedagogíaMaestría en Educación, 2020)Este trabajo de investigación exploró las experiencias que tuvieron algunos estudiantes que cursaban el octavo grado y estaban en edades que oscilaban los 13 y 17 años de una institución pública y rural del municipio de ... -
Multimodal storytelling as moments of critical literacy and multimodal composing in the ESL preschool classroom
López Ladino, Monica María (Escuela de Educación y PedagogíaMaestría en Procesos de Aprendizaje y Enseñanza de Segundas Lenguas, 2017)This qualitative study seeks to describe how multimodal storytelling can be utilized as a method to engage ESL Pre-K students at a private bilingual school in Medellin, Colombia in critical literacy practices and multimodal ... -
Multimodality : an English teaching and learning strategy for English as a second languaje in Colombia
Mejía Vélez, María Camila (Escuela de Educación y PedagogíaLicenciatura en Inglés y Español, 2017)This chapter is a literature review, which explores multimodality theory to propose it as an English teaching and learning strategy in Colombia. In terms of second language learning, multimodality can be an useful strategy ... -
Multiple Intelligences (MI) Theory in Education: A Critical Analysis of The Neuromyth
Castaño Ospina, Valentina (Escuela de Educación y PedagogíaLicenciatura Inglés-Español, 2023)En las últimas dos décadas el número de profesores que intentan aplicar la teoría de las IM ha ido en aumento, incluso si esta es considerada un neuromito. Este estudio de tipo revisión crítica de la literatura sugiere el ... -
Podcasting design as an alternative to develop new media literacies with 21st century students
Pulgarín Mejía, Carla Cristina (Escuela de Educación y PedagogíaLicenciatura en Inglés - Español, 2021)This senior thesis will describe the findings of a study conducted at a private Catholic school in Envigado, Colombia regarding the use of podcasts as an alternative to develop new media literacies in the classroom and to ... -
Preventing Sexual Harassment Language in Second Language Teaching
Vásquez Saldaña, Catalina (Escuela de Educación y PedagogíaLicenciatura Inglés-Español, 2023)Durante siglos, se ha luchado a favor de los derechos de la mujer y en contra de la discriminación, lo cual, ha creado un impacto en la sociedad y en diferentes áreas como lo es la educación de inglés como segunda lengua ... -
Second languages as identity catalysts for pre-service teachers
Uribe Gómez, Sara; Gómez Oviedo, María Alejandra (Escuela de Educación y PedagogíaLicenciatura en Inglés y Español, 2016)Desde el comienzo de la globalización y de nuestra estrecha relación con otros países, los idiomas han tomado un importante rol en nuestras vidas. En este sentido, las personas han tenido la oportunidad de interactuar con ... -
Teaching in the fandom realm through literacy : an approach for english teachers in Medellín, Colombia
Agudelo Ramírez, María Elízabeth (Escuela de Educación y PedagogíaLicenciatura en Inglés - Español, 2020)This critical literature review is part of a larger research geared to people’s second languages appropriation, led by the group Literacies in Second Languages Project (LSLP), of which the author is a member. The article ... -
The influence of family in second language learning
Serna Sánchez, Ana María (2016)This qualitative study intended to understand the extent of the family influence in the learners’ constructions of knowledge and identity in their decision of learning a second language, by identifying the socio-affective ... -
The role of critical media leteracy in the reconstruction of social media as environements available to promote critical thinking
Orrego Sánchez, Tyrone Steven (Escuela de Educación y PedagogíaLicenciatura Inglés - Españo, 2018)This book chapter is about the definition and the possible scenarios that undergraduate and former teacher are going to face in the near future likewise, the exposure of what is conceived as “Critical Media Literacy” and ...