The Use of Problem-solving Tasks to promote Critical Thinking Skills in Intermediate English level students
View/ Open
Date
2016xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
article
Citación
Metadata
Show full item recordDocuments PDF
Abstract
This project aims to promote critical thinking skills in intermediate English level learners through the application of problem solving tasks. The main goal is to show the extent to which problem solving tasks promote critical thinking, and to identify the type of tasks that work best to promote critical thinking. This was carried out through an observation, videotaping and an interview. Upon examination of these data collection procedures, it was found that problem solving tasks is a useful tool when fostering students’ high order thinking skills. This research highlights the importance of contextualized tasks and argumentation as key components to developing students´ critical thinking skills. Este proyecto busca promover habilidades de pensamiento crítico en estudiantes de nivel Intermedio de Inglés a través de tareas de resolución de problemas. El objetivo principal es mostrar hasta qué punto las actividades de resolución de problemas promueven el pensamiento crítico, e identificar el tipo de tareas que funcionan mejor para promover pensamiento crítico. Lo anterior fue logrado a través de una observación, videograbación y una entrevista. Una vez fueron examinados estos procedimientos de recolección de información, se encontró que las tareas de resolución de problemas son una herramienta muy útil cuando se promueven habilidades que requieren procesos complejos de pensamiento de los estudiantes. Esta investigación resalta la importancia de tareas contextualizadas y la argumentación como componentes clave para desarrollar las habilidades de pensamiento crítico de los estudiantes.
Keyword/s
Critical thinking
Problemsolving
Higher order thinking skills
Argumentation
Contextualized tasks
Pensamiento crítico
Resolución de problemas
Habilidades que requieren procesos complejos de pensamiento
Argumentación
Tareas contextualizadas
Collections
- Vol. 5 No. 1 (2016) [11]
The following license files are associated with this item: