Systematization of experiences of the columbus school’s innovation for social change course “ISC”
Fecha
2023Director/Asesor
Peláez Cárdenas, Andrés Felipe
Tipo de contenido
bachelorThesis
Citación
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemDocumentos PDF
Resumen
This systematization of experiences delves into the transformative journey from 2018 to 2023 of the Innovation for Social Change (ISC) course implemented at The Columbus School. Drawing from the perspectives of Juan David Lopez, the high school principal, and Agata Primicz, a teacher integral to the course's evolution, this study explores the course's vision, essential resources, and requisite skills for educators. The ISC course is designed to nurture students into solution-seeking individuals, empowering them to address complex social issues through innovation. The findings underscore the importance of connecting students with external organizations, instilling a deeper understanding of community dynamics, and encouraging adaptability and humility in teachers. By blending insights from the principal and teacher, this systematization of experiences offers a compelling argument for adopting this innovative approach to education, empowering students to become agents of positive change.
Palabra/s clave
Systematization of Experiences
Education, Innovation
Innovation for Social Change
Critical Thinking
Systems Thinkin
Project Based Education
PBE
Cultural Evolution
DEIJ
Social Justice
Education in Social Justice
Education for Social Change
Transforming Education
Education Transformation
Colecciones
- Trabajos de grado [6372]
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia:
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Una respuesta a la acción social, de la rentabilidad a la responsabilidad social empresarial
Vélez Evans, Ana María (Universidad Pontificia Bolivariana, 2010)Durante las décadas de los 70 y 80 el mundo observó el surgimiento y consolidación de la Escuela de Chicago, liderada por Milton Friedman, quien argumentó que la única responsabilidad social de las empresas era obtener los ... -
La responsabilidad social empresarial y la gestión humana en Colombia: desafíos para fortalecer una relación estratégica
Peláez León, Juan David (Universidad Pontificia Bolivariana, 2014)Este artículo tiene como objetivo presentar la Responsabilidad Social Empresarial (RSE) y la gestión humana como dos enfoques estratégicos para las organizaciones, con desafíos en el contexto colombiano, cuando ambos se ... -
Efectos de los proyectos de vivienda social sobre la estructura del paisaje en Antioquia, Colombia. Caso de estudio : Caldas, Yarumal y Turbo
Vangelatos Ruiz, Evropi (Escuela Arquitectura y DiseñoMaestría en Urbanismo, 2018)Con frecuencia, las administraciones públicas, para resaltar su gestión, se guían por metase indicadores cuantitativos sin considerar las consecuencias que sus intervenciones puedenproducir en el territorio a nivel físico ...