Show simple item record

dc.contributor.advisorMora Vélez, Raúl Alberto
dc.contributor.authorPulgarín Mejía, Carla Cristina
dc.date.accessioned2022-01-27T19:44:15Z
dc.date.available2022-01-27T19:44:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11912/9857
dc.description104 páginasspa
dc.description.abstractThis senior thesis will describe the findings of a study conducted at a private Catholic school in Envigado, Colombia regarding the use of podcasts as an alternative to develop new media literacies in the classroom and to improve student’s performance in a second language; in this case, it will be English. This study was conducted with sixth grade students. These students were categorized in two groups (6th a) and (6th z). First, the thesis briefly introduces the idea of podcast design, followed by the problem statement which brings to light the issue of not accounting new media literacies in the Colombian setting. Then, all theory regarding literacy will be shown and how it was integrated with particular work. Later, the execution process of the design of podcasts will be presented along with student samples and experiences. Finally, the author will present some pedagogical challenges ahead, especially, for the field of new media literacies.spa
dc.description.abstractLa presente tesis plantea los hallazgos de un estudio realizado en una escuela católica privada en Envigado, Colombia acerca del uso de podcasts como alternativa para desarrollar nuevas literacidades mediáticas en el aula y mejorar el desempeño de los estudiantes en una segunda lengua; en este caso, será en inglés. Este estudio se realizó con estudiantes de sexto grado. Estos estudiantes fueron categorizados en dos grupos (6º a) y (6º z). Inicialmente, esta tesis expondrá una corta introducción para embarcarnos en la idea de diseño de podcasts, seguida del estado del problema el cual trae a la luz la problemática del no reconocer las literacidades mediáticas en el contexto colombiano.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectInglés -- Enseñanzaspa
dc.subjectMotivación (Educación)spa
dc.subjectAlfabetización digitalspa
dc.subjectCompetencias comunicativasspa
dc.subjectNarrativa audiovisualspa
dc.subjectProceso enseñanza-aprendizajespa
dc.subjectTecnologías de información y comunicación (Tics)spa
dc.subjectTecnología educativa -- Aprendizaje de una segunda lenguaspa
dc.subjectMétodos de enseñanzaspa
dc.subjectEducación secundariaspa
dc.titlePodcasting design as an alternative to develop new media literacies with 21st century studentsspa
dc.typebachelorThesisspa
dc.publisher.departmentEscuela de Educación y Pedagogíaspa
dc.publisher.programLicenciatura en Inglés - Españolspa
dc.type.hasVersiondraftspa
dc.description.sectionalMedellínspa
dc.description.degreenameLicenciado en Inglés y Españolspa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International