dc.contributor.author | Brunal Morales, Claudia Patricia | |
dc.contributor.author | Mass Montes, Orlando Ramón | |
dc.date.accessioned | 2021-07-22T21:40:12Z | |
dc.date.available | 2021-07-22T21:40:12Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.isbn | 978-958-764-887-4 (versión digital) | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11912/8883 | |
dc.description | 21 páginas | spa |
dc.description.abstract | En este estudio se investigaron las estrategias utilizadas por estudiantes competentes en el uso del inglés para comprender lecturas de material auténtico de un colegio privado. Los participantes fueron 10
estudiantes de noveno y décimo grado del colegio La Salle de Montería.
La información fue recolectada usando tres procedimientos diferentes: dos actividades de lectura, observación de la clase (la cual se llevó a cabo a ver como los estudiantes desarrollaban las actividades), una entrevista con los estudiantes y una entrevista con el profesor. Concluimos, que los estudiantes aprovecharon su conocimiento previo para completar las actividades. También nos dimos cuenta, que la atención en clase ayuda a los estudiantes a tener éxito en inglés en las siguientes habilidades de la lengua: escucha, habla y lectura. Finalmente, nos pudimos dar cuenta de que el uso de los materiales auténticos y la atención de los estudiantes afecta positivamente su desempeño y ayuda a ampliar sus ideas acerca de un tema específico. | spa |
dc.description.abstract | A study investigated the strategies used by proficient English students of a private school to comprehend authentic reading material. Subjects were 10 students from La Salle School in Monteria. These students were in ninth and tenth grades. Data was gathered using three different procedures: two reading activities, classroom observation (which was carried out to see how students dealt with the activities), an interview with the students and another interview with the teacher. -It was concluded that students took advantage of their previous knowledge to perform the activities. We also realized that attention in class helps the students to do well in English through activities such as listening, speaking and reading activities. Finally, we realized that the use of authentic material with attentive students affects positively their performance and helps them to widen their ideas about a specific topic. | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | spa | |
dc.publisher | Universidad Pontificia Bolivariana | spa |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Materiales auténticos -- Eatrategias de aprendizaje | spa |
dc.subject | Comprensión lectora | spa |
dc.title | Reading Authentic Material Texts: What strategies do good students use for successful reading? | spa |
dc.title.alternative | Reading Comprehension and Vocabulary Acquisition in the EFL Classroom | spa |
dc.type | bookPart | spa |
dc.description.sectional | Medellín | spa |