Show simple item record

dc.contributor.authorGigena, Noemí Adriana
dc.contributor.authorTorrigiani, Isabel
dc.contributor.authorWagner, Laura Yolanda
dc.coverage.spatialSeccional Medellínspa
dc.date.accessioned2020-12-02T17:10:32Z
dc.date.available2020-12-02T17:10:32Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11912/6901
dc.descriptionp. 44 - 55spa
dc.description.abstractEn la Facultad de Trabajo Social de la Universidad Nacional de Entre Ríos, inglés y Portugués como LE se deben acreditar para alcanzar la titulación en las carreras de Licenciatura en Trabajo Social y Licenciatura en Ciencia Política. Este trabajo se encuadra en un proyecto de innovación pedagógica cuyo objetivo final es el diseño de material didáctico para los dos primeros niveles de inglés y portugués en las carreras de Ciencia Política y Trabajo Social. En esta comunicación presentamos los resultados de la primera etapa, que consistió en un análisis de necesidades para explorar intereses y necesidades de docentes, estudiantes y graduados de ambas carreras, utilizando métodos cualitativos y cuantitativos. Los hallazgos son significativos dado que revelan una respuesta activa y un grado de involucramiento participativo de los diferentes actores ante la posibilidad de ser protagonistas en el diseño del material de estudio en ambas lenguas extranjeras.spa
dc.description.abstractEnglish and Portuguese as Foreign Languages are courses that need to be credited in order to obtain a Bachelor’s degree on Social Work or Political Science at the National University of Entre Ríos School of Social Work. This work is framed within a pedagogic innovation project that aims at designing teaching materials for both English and Portuguese first and second courses of both Social Work and Political Science degree programs. The aim of this work is to present the results of the project’s first stage consisting on a needs analysis aimed at exploring the needs and interests of professors, students and graduates from both degree programs through qualitative and quantitative methods. There have been significant findings since an active response and high level of participation and involvement from members of the different groups was shown when given the possibility of having an active role in the development of educational materials for foreign language learning.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Pontificia Bolivarianaspa
dc.relation.ispartofRevista Digital Palabraspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectPLEspa
dc.subjectILEspa
dc.subjectCiencia políticaspa
dc.subjectTrabajo socialspa
dc.subjectAnálisis de necesidadesspa
dc.subjectPolitical sciencespa
dc.subjectSocial workspa
dc.subjectNeeds analysisspa
dc.titleElaboración de material didáctico destinado a la enseñanza de inglés y portugués en la Facultad de Trabajo Social de la UNER: resultados preliminares del estudio de necesidadesspa
dc.typearticlespa
dc.rights.accessRightsopenAccessspa
dc.type.hasVersionpublishedVersionspa
dc.description.sectionalMedellínspa
dc.identifier.instnameinstname:Universidad Pontificia Bolivarianaspa
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional de la Universidad Pontificia Bolivarianaspa
dc.identifier.repourlrepourl:https://repository.unab.edu.co/


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International