Show simple item record

The Role of Materials in Foreign Language Learning

dc.contributor.authorPiñeres, Boris
dc.coverage.spatialSeccional Medellínes_CO
dc.date.accessioned2020-11-30T19:06:14Z
dc.date.available2020-11-30T19:06:14Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11912/6792
dc.descriptionp. 84 - 92es_CO
dc.description.abstractMaterials and resources are considered demanding and time consuming items inside language learning process. Context and learners’ profile constitute the first step to understand the social, cultural, economic and educational features surrounded learners’ life and learning background. The nature of the syllabus implies teachers to comprehend deeply what learners know according to the given findings in the context and learners’ profile. The material used by the learners would be closely connected to selected approach to be applied during process. The perceived needs and evaluation come at the end of this discussion because the connection with its own nature. Beyond doubts there is a symbiotic relationship between the needs at the beginning of a course and the evaluation at the end of the school year.es_CO
dc.description.abstractlos recursos y materiales son considerados elementos que requieren mucho tiempo y son difíciles de producir dentro del proceso de aprendizaje de un idioma. El contexto y el perfil de los educandos constituyen el primer paso para entender las características sociales, culturales, económicas y educativas que rodean la vida y los pre- saberes de los estudiantes. La naturaleza del plan de estudios implica que los profesores comprendan profundamente lo que saben los alumnos de acuerdo con las conclusiones que se recogen en el contexto y el perfil de los alumnos. El material utilizado por los alumnos estaría estrechamente relacionado con el enfoque seleccionado para ser aplicado durante el proceso. Las necesidades percibidas y la evaluación se presentan al final de esta discusión por la conexión existente con su propia naturaleza. Más allá de las dudas existe una relación simbiótica entre las necesidades al comienzo de un curso y la evaluación al final del año escolar.es_CO
dc.formatapplication/pdfes_CO
dc.language.isoenges_CO
dc.publisherUniversidad Pontificia Bolivarianaes_CO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceinstname:Universidad Pontificia Bolivarianaes_CO
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional de la Universidad Pontificia Bolivarianaes_CO
dc.subjectMateriales_CO
dc.subjectResourceses_CO
dc.subjectLearnerses_CO
dc.subjectContextes_CO
dc.subjectProfilees_CO
dc.subjectEvaluationes_CO
dc.subjectLearning approaches_CO
dc.subjectTaskes_CO
dc.subjectmateriales_CO
dc.subjectRecursoses_CO
dc.subjectAlumnoses_CO
dc.subjectContextoes_CO
dc.subjectPerfiles_CO
dc.subjectEvaluaciónes_CO
dc.subjectEnfoque de aprendizajees_CO
dc.subjectTareases_CO
dc.titleThe Role of Materials in Foreign Language Learninges_CO
dc.typearticlees_CO
dc.rights.accessRightsopenAccesses_CO
dc.type.hasVersionpublishedVersiones_CO
dc.description.sectionalMedellínes_CO
dc.journal.titleRevista Digital Palabraes_CO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International