English strategies for reading comprehension, used by ninth graders from Colegio Guillermo León Valencia
View/ Open
Date
2013xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
article
Citación
Metadata
Show full item recordDocuments PDF
Abstract
The focus of this study is to identify the reading strategies employed by students of ninth grade, using data collection instruments such as a survey adapted from the Language Strategy Use Inventory suggested by Andres D. Cohen, Rebecca L. Oxford and Julie C. Chi and an observation which follows a protocol by Rebecca Oxford, taking into account the strategy groups of Memory, Cognitive, Compensation, Metacognitive, Affective and Social Strategies. This paper also points to analyze the existence and use of strategies and their relationship to the students´ reading comprehension of texts. El objetivo de este estudio es identificar las estrategias de lectura empleadas por los estudiantes de grado noveno, usando instrumentos de recolección de datos tales como una encuesta adaptada del “Inventario de Uso de Estrategias de Lenguaje” sugerido por Andrés D. Cohen, Rebecca L. Oxford y Julie C, Chi; y una observación que sigue el protocolo propuesto por Rebecca Oxford, teniendo en cuenta grupos de estrategia de memoria, cognición, compensación, metacognición, afectividad y estrategias sociales. Este artículo también pretende analizar la existencia y uso de estrategias y su relación con la comprensión lectora de los estudiantes.
Keyword/s
Language Learning Strategies
Reading Strategies
Reading Comprehension
Strategy Training
Estrategias deAprendizaje de una lengua
Estrategias de lectura y Comprensión de lectura y Entrenamiento en estrategias
Collections
- Vol. 2 No. 1 (2013) [10]
The following license files are associated with this item: