Buscar
Mostrando ítems 1-6 de 6
The influence of media literacy on second language learning of 21ST century students
(2016)
El presente artículo reporta los hallazgos de la investigación bibliográfica en relación a la literacidad mediática como instrumento pedagógico. Ésta también da a conocer una reflexión sobre su potencialidad como herramienta ...
Relación pedagógica entre el aprendizaje significativo y el juego en el área de idioma extranjero inglés en la Institución Educativa Benedikta Zür Nieden
(2021)
Este trabajo de investigación se desarrolló en la Institución Educativa Benedikta Zür Nieden, la cual es una institución educativa oficial adscrita a la Secretaría de Educación de Medellín y está ubicada en la comuna 12. ...
Multimodality : an English teaching and learning strategy for English as a second languaje in Colombia
(2017)
This chapter is a literature review, which explores multimodality theory to propose it as an English teaching and learning strategy in Colombia. In terms of second language learning, multimodality can be an useful strategy ...
Estrategias metodológicas que motive el aprendizaje del inglés como eje transversal desde la integración curricular en el ciclo inicial (1° A 3°)
(2016)
Las exigencias de la sociedad actual hacen que el ser humano esté en la necesidad de aprender a ser competente desde distintos campos del conocimiento, por lo que desde edades tempranas los niños deben ser formados para ...
An exploration of young english learners' reading experiences in response to critical literacy read-alouds
(2017)
This study explored young English learners’ reading experiences in response to picturebook read-alouds with a critical literacy perspective. The research was conducted in order to find a possible solution to the limited ...
Implemeting self-assessment and isaptive feedback in a secondary school
(2016)
This research aimed to explore the role of self-assessment and isaptive feedback in learning English process at a public secondary school in Colombia. Twenty five students from ninth grade participated in this exploratory ...