Espacios y consumo
View/ Open
Date
2012Author
García Barrientos, Federico
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
article
Citación
Metadata
Show full item recordDocuments PDF
Abstract
El artículo explorara desde la fenomenología antropológica los hechos que acaecen en las ciudades contemporáneos, en cuanto a sus espacialidades urbanas. Planteando la necesidad de explorar dichas espacialidades no tanto desde la sociología, sino desde la fenomenología que aborda los comportamientos de los ciudadanos y de los consumidores. Ello con el fin de comprender con algún grado de certeza lo que allí ocurre. Describiendo e interpretando dichos fenómenos como estrategias de las comunicaciones económicas. The article will explore anthropological phenomenology from the things that happen in contemporary cities, in their urban spatialities. Raising the need to explore these spatialities not so much from sociology, but from the phenomenology that addresses the behavior of citizens and consumers. This in order to understand with any degree of certainty what goes on there. Describing and interpreting such phenomena as economic communications strategies.
Keyword/s
Ciudades
Espacio
Atmosfera
Fenomenología
Consumo
Cities
Space
Atmosphere
Phenomenology
Consumer
Collections
The following license files are associated with this item: