Learning Styles Impact On 10th English Learner´S Academic Performance in a Public School in Monteria
View/ Open
Date
2017xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
article
Citación
Metadata
Show full item recordDocuments PDF
Abstract
The purpose of the current study was to identify the learning style of English second language students in a Public school in the Caribbean coast of Colombia as well as to investigate the relationship and influence of their most predominant learning style to their academic performance. Data was collected from a target group of 38 students, from which 3 are the main participants with 1 English teacher. For conducting this study, a combination of qualitative and quantitative research was used. The instruments used were (a) The Perceptual Learning Style Preferences Questionnaire, (b) Field notes, (c) Interviews and (d) Artifacts. Results showed that the kinesthetic learning style was the preferred by the majority of participants. In the same way, the visual modality has the highest score as the minor learning style and finally, the less preferred learning style among the focus group is the group modality. The results also revealed a significant relationship between the student´s most predominant learning styles and their motivation towards the English classes due to the fact that students actively carried out the task having good academic results. El propósito de este estudio fue identificar el estilo de aprendizaje de los estudiantes de un segundo idioma inglés en una escuela pública en la costa caribeña de colombiana, también investigar la relación y la influencia de su estilo de aprendizaje predominante a su rendimiento académico. Se recogieron datos de un grupo objetivo de 38 estudiantes, de los cuales 3 son los participantes principales con 1 profesor de inglés. Para llevar a cabo este estudio, se utilizó una combinación de la investigación cualitativa y cuantitativa. Los instrumentos utilizados fueron: (a) Cuestionario sobre estilo de aprendizaje perceptual, (b) Notas de campo, (c) Entrevistas y (d) algunos artefactos como cuadernos de los alumnos y las calificaciones de pruebas y exámenes: Los resultados mostraron que el estilo de aprendizaje kinestésico fue el preferido por la mayoría de los participantes. De la misma forma, la modalidad visual tiene un puntaje más alto que el estilo de aprendizaje de menor importancia y, por último, el estilo de aprendizaje menos preferido entre el grupo de enfoque es la modalidad de grupo. Los resultados también revelaron una relación significativa entre los estilos de aprendizaje predominantes de los estudiantes y su motivación hacia las clases de inglés, debido al hecho de que los estudiantes llevan a cabo activamente la tarea que tiene buenos resultados académicos.
Keyword/s
Learning style
Major
Minor and negligible learning styles
Academic performance
Estilos de aprendizajes
Estilos de aprendizaje mayor
Menor y nulo
Rendimiento académico
Collections
- Vol. 6 No. 1 (2017) [13]
The following license files are associated with this item: