Estilo de vida y autoconcepto en jóvenes de sexo masculino
View/ Open
Date
2014xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
article
Citación
Metadata
Show full item recordDocuments PDF
Abstract
El objetivo de la presente investigación fue identificar el estilo de vida y auto concepto en estudiantes universitarios de sexo masculino, a partir de las dimensiones evaluadas mediante la aplicación del cuestionario prácticas y creencia sobre el estilo de vida (Arrivillaga, Salazar, Gómez, 2002) y el Cuestionario AF5 (García, F.; Musitu, G, 2009). Para la realización de la investigación se utilizó un diseño no experimental tipo transversal descriptivo, con una muestra de 85 estudiantes universitarios. Los resultados de la investigación muestran incongruencia entre las prácticas y creencias sobre los estilos de vida, con alta frecuencia en el estilo de vida saludable. En las dimensiones del auto concepto, registra alta frecuencia la dimensión emocional y baja en la dimensión del auto-concepto familiar The aim of this research task was to identify the life style and self- concept of young male teens studying at university. These dimensions were evaluated through the application of the life style practice and beliefs questionnaires.( Arriaga, Salazar, Gómez,2002) and the questionnaire AF5( García, F; Musitu, G, 2009). A nonexperimental type of design was used in this investigation. It was also transversal and descriptive. The population participating, in this study were 85 university students. There was a mismatch between the practices and beliefs about life styles with high frequency in healthy life style. In relation with selfconcept, it registered a high frequency in the emotional dimension and low related to familiar self-concept dimension.
Keyword/s
Estilo de vida
Auto concepto
Jóvenes
Lifestyle
Self-concept
Youth
Collections
- Vol. 3 No. 1 (2014) [10]
The following license files are associated with this item: