Perceptions of efl teachers on a research methods course in a distance education context
View/ Open
Date
2013xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
article
Citación
Metadata
Show full item recordDocuments PDF
Abstract
Developing research skills of teachers of English as a foreign language is not always easy given that they hardly perceive themselves as researchers (Borg, 2009). The situation may turn more complex when they are in a distance learning context. This qualitative study discusses the perceptions of a group of Mexican inservice teachers of English as a foreign language taking a distance education course on research methods. The instructor used a combination of videoconference and online course management technologies. The purpose of the study was to explore the student teachers’ views on using distance learning technologies for the first time in a research methods course. Data for the study came from an online class discussion forum and a course blog. Findings indicate that students valued interacting with distant peers, the instructor and the adviser through technology to get academic assistance, a different perspective on their work, enthusiasm, feedback, and opportunities to confront ideas and share feelings. The participants felt uncomfortable with the use of the videoconference communication devises. However, the online management technology (Blackboard) was perceived as highly beneficial to their learning because of the amount and variety of learning resources stored in a single place. More research should be carried out to identify better ways of distance research advising. Desarrollar las habilidades de investigación de los profesores de inglés como lengua extranjera no es tarea fácil dado que difícilmente se perciben a sí mismos como investigadores (Borg, 2008). La situación puede ser aún más compleja cuando los profesores se encuentran en un contexto de educación a distancia. Este estudio cualitativo presenta las percepciones de un grupo de profesores mexicanos de inglés sobre un curso de investigación a distancia. El docente utilizó una combinación de videoconferencia y plataforma de administración de cursos en línea. El propósito del estudio era explorar las opiniones de los maestros al utilizar tecnologías de educación a distancia por primera vez en un curso de métodos de investigación. La información se obtuvo de dos fuentes: un foro de discusión en línea y el blog del curso. Los resultados indican que los participantes valoraron la interacción con los compañeros distantes, el asesor y la instructora para obtener asistencia académica, una perspectiva distinta sobre su trabajo, entusiasmo, retroalimentación, y oportunidades para confrontar ideas y compartir sentimientos. Los participantes se sintieron incómodos con el uso de los dispositivos de comunicación del sistema de videoconferencia. Sin embargo, consideraron que la plataforma de administración del curso en línea (Blackboard) fue muy benéfica para su aprendizaje por la cantidad y variedad de recursos de apoyo que ofrecía en un solo lugar. Futuros estudios deben indagar sobre las mejores formas de asesorar proyectos de investigación a distancia.
Keyword/s
Teacher education
Distance learning
Foreign languages
Higher education
Research
Formación de profesores
Educación a distancia
Lenguas extranjeras
Educación superior
Investigación
Collections
- Vol. 2 No. 1 (2013) [10]
The following license files are associated with this item: