dc.contributor.author | Carvajal Téllez, María Angélica | |
dc.coverage.spatial | Seccional Medellín | spa |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T20:02:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T20:02:43Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11912/6924 | |
dc.description | p. 6 - 23 | spa |
dc.description.abstract | This article is the result of an action research carried out at Normal Superior Sor Josefa del Castillo y Guevara School with tenth grade students and one English teacher. In this paper I report a research study aimed to integrate the Internet with the online work to develop writing skill. Internet- based project has three stages: planning and beginning the project, investigating and concluding the project with a culminating event. The study showed that using Internet-based project work teachers can support English learning with different sources. The awareness of language helps to plan successful classes that get in contact with real life of the students and the use of ICTs. | spa |
dc.description.abstract | Este artículo es el resultado de una investigación acción desarrollada en la Escuela Normal Superior Sor Josefa del Castillo y Guevara con un grupo de estudiantes de grado decimo y su docente de inglés. En este artículo reporto un estudio investigativo que buscó integrar el uso del trabajo en Internet con el desarrollo de la escritura. El trabajo basado en proyectos tiene tres etapas: planeamiento o comienzo del proyecto, investigación y conclusión con un evento final. El estudio mostró que el uso del trabajo basado en proyectos en Internet por parte de los docentes puede apoyar el aprendizaje del inglés con diferentes recursos. La consciencia frente al lenguaje ayuda a planear clases exitosas que se conectan con la vida real de los estudiantes y el uso de las TIC. | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Universidad Pontificia Bolivariana | spa |
dc.relation.ispartof | Revista Digital Palabra | spa |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Internet | spa |
dc.subject | writing skill | spa |
dc.subject | Project work | spa |
dc.subject | Motivation | spa |
dc.subject | Language awareness | spa |
dc.subject | Interaction | spa |
dc.subject | Internet | spa |
dc.subject | Escritura | spa |
dc.subject | Trabajo en proyectos | spa |
dc.subject | Motivación | spa |
dc.subject | Consciencia del lenguaje | spa |
dc.subject | Interacción | spa |
dc.title | Internet-Based Project Work To Develop Writing Skill | spa |
dc.type | article | spa |
dc.rights.accessRights | openAccess | spa |
dc.type.hasVersion | publishedVersion | spa |
dc.description.sectional | Medellín | spa |
dc.identifier.instname | instname:Universidad Pontificia Bolivariana | spa |
dc.identifier.reponame | reponame:Repositorio Institucional de la Universidad Pontificia Bolivariana | spa |
dc.identifier.repourl | repourl:https://repository.unab.edu.co/ | |