Perceptions of efl teachers on a research methods course in a distance education context
View/ Open
Item Links
URI: http://hdl.handle.net/20.500.1 ...Share
View Statistics
View Usage StatisticsMetadata
Show full item recordDate
2013Tipo de contenido
article
Abstract
Developing research skills of teachers of English as a foreign language is not always easy given that they hardly perceive themselves as researchers (Borg, 2009). The situation may turn more complex when they are in a distance learning context. This qualitative study discusses the perceptions of a group of Mexican inservice teachers of English as a foreign language taking a distance education course on research methods. The instructor used a combination of videoconference and online course management technologies. The purpose of the study was to explore the student teachers’ views on using distance learning technologies for the first time in a research methods course. Data for the study came from an online class discussion forum and a course blog. Findings indicate that students valued interacting with distant peers, the instructor and the adviser through technology to get academic assistance, a different perspective on their work, enthusiasm, feedback, and opportunities to confront ideas ... Desarrollar las habilidades de investigación de los profesores de inglés como lengua extranjera no es tarea fácil dado que difícilmente se perciben a sí mismos como investigadores (Borg, 2008). La situación puede ser aún más compleja cuando los profesores se encuentran en un contexto de educación a distancia. Este estudio cualitativo presenta las percepciones de un grupo de profesores mexicanos de inglés sobre un curso de investigación a distancia. El docente utilizó una combinación de videoconferencia y plataforma de administración de cursos en línea. El propósito del estudio era explorar las opiniones de los maestros al utilizar tecnologías de educación a distancia por primera vez en un curso de métodos de investigación. La información se obtuvo de dos fuentes: un foro de discusión en línea y el blog del curso. Los resultados indican que los participantes valoraron la interacción con los compañeros distantes, el asesor y la instructora para obtener asistencia académica, una perspectiva ...
Keyword/s
Teacher education
Distance learning
Foreign languages
Higher education
Research
Formación de profesores
Educación a distancia
Lenguas extranjeras
Educación superior
Investigación
Collections
- Vol. 2 No. 1 (2013) [10]
The following license files are associated with this item: