Attention deficit-hyperactivity disorder in efl student’s learning: influencing factors
View/ Open
Date
2013xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
article
Citación
Metadata
Show full item recordDocuments PDF
Abstract
The purpose of this qualitative research was to identify some of the factors that influenced an ADHD student’s learning. This study showed how these factors ensued problems which were the origin of the academic failure in the fourth grade student. Symptoms were identified at school and they affected the partiicipant’s academic performance as well as his community life. Furthermore, some strategies were implemented to help ADHD students to focus in class. The results showed how these implemented strategies contributed positively to the participant’s academic improvement to the extent that this student was able to take control of some of the ADHD symptoms. El propósito de esta investigación cualitativa es identificar algunos factores que influyen en el aprendizaje de un estudiante con problemas de Déficit de Atención e hiperactividad. Este estudio muestra como estos factores conducen a problemas que son el origen del fracaso académico de un estudiante de cuarto grado. Sus síntomas son identificados en la edad escolar y en la manera en cómo afecta su desempeño académico y su vida social. Además, algunas estrategias fueron implementadas para ayudar a estudiantes con estos problemas a concentrarse más fácilmente en las clases de inglés. Los resultados muestran como estas estrategias contribuyen positivamente en su mejoramiento académico en la medida que los estudiantes con problemas de Déficit de Atención e hiperactividad sean capaces de controlar algunos de sus síntomas.
Keyword/s
Attention Deficit-Hyperactivity Disorder (ADHD)
Factors
Academic Problems
Learning
Strategies
Improvement
Déficit de Atención e hiperactividad
Factores
Problemas Académicos
Aprendizaje
Estrategias
Mejoramiento
Collections
- Vol. 2 No. 1 (2013) [10]
The following license files are associated with this item: