dc.contributor.author | Avila C, Jhon | |
dc.contributor.author | Gómez Torres, Nancy | |
dc.coverage.spatial | Seccional Medellín | spa |
dc.date.accessioned | 2020-11-26T15:29:27Z | |
dc.date.available | 2020-11-26T15:29:27Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11912/6632 | |
dc.description | p. 18 - 31 | spa |
dc.description.abstract | A research study included the examination and implementation of a variety of strategies in order to improve students' reading comprehension skills a foreign language. Reading is the process of identification, interpretation and perception of written or printed material. Comprehension is the understanding of the meaning of written material and involves the conscious strategies that lead to understanding. The reading strategies are conscious techniques or unconscious processes employed by readers in their attempt to make sense of the written text (Barnett as cited by Gascoigne, 2005). Thus, the main goal of this piece of research was to implement some reading strategies in 2 elementary courses in EFL in order to obtain better results in the middle and long term in class and on ECAES, MICHIGAN, MELICET and PET tests. | spa |
dc.description.abstract | La investigación se basó en el estudio e implementación de algunas estrategias para incrementar el nivel de comprensión lectora en estudiantes de inglés como lengua extranjera. El término lectura se define como el proceso de identificación, interpretación y percepción de material escrito o impreso. Y el término comprensión, como el entendimiento de los significados del material escrito, a través de estrategias conscientes, las cuales conducen a su entendimiento. Las estrategias de lectura son técnicas conscientes o procesos inconscientes empleados por el lector para darle sentido a un texto (Barnett citado por, Gascoigne, 2005). Por esta razón, el objetivo principal de esta investigación fue implementar algunas estrategias de lectura en dos cursos de inglés elemental como lengua extranjera, para obtener mejores resultados a mediano y largo plazo en el desarrollo de las clases, en el mejoramiento del nivel de comprensión lectora, así como también en los exámenes ECAES, MICHIGAN, MELICET and PET. | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Universidad Pontificia Bolivariana | spa |
dc.relation.ispartof | Revista Digital Palabra | spa |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Reading | spa |
dc.subject | Comprehension | spa |
dc.subject | Strategies | spa |
dc.subject | Question | spa |
dc.subject | Answer | spa |
dc.subject | Relationship | spa |
dc.subject | Graphic | spa |
dc.subject | Organizer | spa |
dc.subject | Lectura | spa |
dc.subject | Comprensión | spa |
dc.subject | Estrategias | spa |
dc.subject | Pregunta | spa |
dc.subject | Respuesta | spa |
dc.subject | Gráficos | spa |
dc.subject | Organizadores | spa |
dc.title | Improving Reading Comprehension Skills Trough Reading Strategies Used By A Group Of Foreign Language Learners | spa |
dc.title.alternative | Improving reading comprehension skills trough reading strategies used by a group of foreign language learners2 | spa |
dc.type | article | spa |
dc.rights.accessRights | openAccess | spa |
dc.type.hasVersion | publishedVersion | spa |
dc.description.sectional | Medellín | spa |
dc.identifier.instname | instname:Universidad Pontificia Bolivariana | spa |
dc.identifier.reponame | reponame:Repositorio Institucional de la Universidad Pontificia Bolivariana | spa |
dc.identifier.repourl | repourl:https://repository.unab.edu.co/ | |