Show simple item record

dc.contributor.authorAvila C, Jhon
dc.contributor.authorGómez Torres, Nancy
dc.coverage.spatialSeccional Medellínspa
dc.date.accessioned2020-11-26T15:29:27Z
dc.date.available2020-11-26T15:29:27Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11912/6632
dc.descriptionp. 18 - 31spa
dc.description.abstractA research study included the examination and implementation of a variety of strategies in order to improve students' reading comprehension skills a foreign language. Reading is the process of identification, interpretation and perception of written or printed material. Comprehension is the understanding of the meaning of written material and involves the conscious strategies that lead to understanding. The reading strategies are conscious techniques or unconscious processes employed by readers in their attempt to make sense of the written text (Barnett as cited by Gascoigne, 2005). Thus, the main goal of this piece of research was to implement some reading strategies in 2 elementary courses in EFL in order to obtain better results in the middle and long term in class and on ECAES, MICHIGAN, MELICET and PET tests.spa
dc.description.abstractLa investigación se basó en el estudio e implementación de algunas estrategias para incrementar el nivel de comprensión lectora en estudiantes de inglés como lengua extranjera. El término lectura se define como el proceso de identificación, interpretación y percepción de material escrito o impreso. Y el término comprensión, como el entendimiento de los significados del material escrito, a través de estrategias conscientes, las cuales conducen a su entendimiento. Las estrategias de lectura son técnicas conscientes o procesos inconscientes empleados por el lector para darle sentido a un texto (Barnett citado por, Gascoigne, 2005). Por esta razón, el objetivo principal de esta investigación fue implementar algunas estrategias de lectura en dos cursos de inglés elemental como lengua extranjera, para obtener mejores resultados a mediano y largo plazo en el desarrollo de las clases, en el mejoramiento del nivel de comprensión lectora, así como también en los exámenes ECAES, MICHIGAN, MELICET and PET.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.publisherUniversidad Pontificia Bolivarianaspa
dc.relation.ispartofRevista Digital Palabraspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectReadingspa
dc.subjectComprehensionspa
dc.subjectStrategiesspa
dc.subjectQuestionspa
dc.subjectAnswerspa
dc.subjectRelationshipspa
dc.subjectGraphicspa
dc.subjectOrganizerspa
dc.subjectLecturaspa
dc.subjectComprensiónspa
dc.subjectEstrategiasspa
dc.subjectPreguntaspa
dc.subjectRespuestaspa
dc.subjectGráficosspa
dc.subjectOrganizadoresspa
dc.titleImproving Reading Comprehension Skills Trough Reading Strategies Used By A Group Of Foreign Language Learnersspa
dc.title.alternativeImproving reading comprehension skills trough reading strategies used by a group of foreign language learners2spa
dc.typearticlespa
dc.rights.accessRightsopenAccessspa
dc.type.hasVersionpublishedVersionspa
dc.description.sectionalMedellínspa
dc.identifier.instnameinstname:Universidad Pontificia Bolivarianaspa
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional de la Universidad Pontificia Bolivarianaspa
dc.identifier.repourlrepourl:https://repository.unab.edu.co/


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International