Vol. 2 No. 1 (2013)
Browse by
Recent Submissions
-
Perceptions of efl teachers on a research methods course in a distance education context
(Universidad Pontificia Bolivariana, 2013)Developing research skills of teachers of English as a foreign language is not always easy given that they hardly perceive themselves as researchers (Borg, 2009). The situation may turn more complex when they are in a ... -
English strategies for reading comprehension, used by ninth graders from Colegio Guillermo León Valencia
(Universidad Pontificia Bolivariana, 2013)The focus of this study is to identify the reading strategies employed by students of ninth grade, using data collection instruments such as a survey adapted from the Language Strategy Use Inventory suggested by Andres D. ... -
Music videos as didactic tool to develop the listening skill with sixth graders at “Institución Educativa Distrital Villa Elisa” in Bogotá
(Universidad Pontificia Bolivariana, 2013)This research project arises from the necessity to improve communicative skills in English among the students at the Institución Educativa Distrital Villa Elisa. The four skills to keep in mind and they are: Writing, ... -
Teaching and learning crossroads research
(Universidad Pontificia Bolivariana, 2013)This paper is a qualitative and quantitative research study whose aim was to investigate the learning styles of students and teachers and whether the instructors´ teaching style matches with pupils´ learning styles. The ... -
Una experiencia de evaluación interna en una universidad colombiana
(Universidad Pontificia Bolivariana, 2013)En este artículo se expone la experiencia de un proceso de evaluación interna realizado en la Escuela de Derecho y Ciencias Sociales de una universidad colombiana, durante el primer semestre del 2006, en la que el evaluador, ... -
Diseño de una guía de evaluación para asignaturas de traducción: una propuesta práctica
(Universidad Pontificia Bolivariana, 2013)En este artículo pretendemos dar a conocer una propuesta práctica de una guía de evaluación efectiva y específica para el estudiante de Traducción e Interpretación y áreas afines. En ella se desglosarán aspectos clave tanto ... -
Attention deficit-hyperactivity disorder in efl student’s learning: influencing factors
(Universidad Pontificia Bolivariana, 2013)The purpose of this qualitative research was to identify some of the factors that influenced an ADHD student’s learning. This study showed how these factors ensued problems which were the origin of the academic failure in ... -
El paralenguaje: un aporte a la enseñanza de español como lengua extranjera
(Universidad Pontificia Bolivariana, 2013)La investigación se centra en un factor muy relacionado con la lengua y la cultura: la importancia de lo no verbal, específicamente el paralenguaje en la interacción comunicativa y la inclusión de tareas funcionales, que ... -
Instrumento metodológico para el diagnóstico del estado de las interferencias fonético-fonológicas y ortográficas del español, como lengua materna, en el aprendizaje del inglés, como lengua extranjera
(Universidad Pontificia Bolivariana, 2013)Este artículo da cuenta del trabajo investigativo realizado por Mauricio Montoya Zuluaga y César Calonge Sáez, cuyo propósito fue crear un instrumento metodológico para el diagnóstico del estado de las interferencias ... -
Editorial
(Universidad Pontificia Bolivariana, 2013)“Todos nuestros sueños pueden convertirse en realidad si tenemos el coraje de perseguirlos.” Walt Disney. La Revista Digital “Palabra” es una publicación electrónica disponible en la página web de la Universidad Pontificia ...