Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorCano Blandón, Rubén Darío
dc.contributor.authorGonzález Guerrero, Gloria Inés
dc.coverage.spatialUniversidad Pontificia Bolivariana. Seccional Medellín.Escuela de Educación y Pedagogía. Maestría en Procesos de Aprendizaje y Enseñanza de Segundas Lenguasspa
dc.date.accessioned2020-04-21T13:41:19Z
dc.date.available2020-04-21T13:41:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11912/5199
dc.description163 páginasspa
dc.description.abstractThe present study analyzes the extent to which Task-Based Learning (TBL) fosters ownership of learning in a group of learners. The concept of ownership of learning is explored from the ownership of learning model designed by Conley and French (2014), which compresses five key aspects: (1) Engagement (behavioral, cognitive and emotional), (2) goal orientation and self-direction, (3) self-efficacy and self-confidence, (4) metacognition and self-monitoring and (5) persistence. TBL was implemented for about two months with a group of English learners of a public school in Medellin, Colombia.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectInglés -- Enseñanzaspa
dc.subjectAprendizaje Basado en Tareasspa
dc.subjectAprendizaje activospa
dc.subjectProceso enseñanza-aprendizajespa
dc.subjectMétodos de enseñanzaspa
dc.subjectModelos pedagógicosspa
dc.subjectEducación secundaria -- Medellín (Antioquia, Colombia)spa
dc.titleOwnership of learning through task-based teaching in a group of high school students at a public schoolspa
dc.typemasterThesisspa
dc.publisher.departmentEscuela de Educación y Pedagogíaspa
dc.publisher.programMaestría en Procesos de Aprendizaje y Enseñanza de Segundas Lenguasspa
dc.rights.accessRightsopenAccessspa
dc.type.hasVersiondraftspa
dc.description.sectionalMedellínspa
dc.identifier.instnameinstname:Universidad Pontificia Bolivarianaspa
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional de la Universidad Pontificia Bolivarianaspa
dc.identifier.repourlrepourl:https://repository.unab.edu.co/
dc.description.degreenameMagister en Procesos de Aprendizaje y Enseñanza de Segundas Lenguasspa


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International