Representations of interculturality : bridging the gap Between the culture of L1 and LL2
Date
2018Author
Otálora Fajardo, Luz Angela
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor
Fajardo, Alberto
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
masterThesis
Citación
Metadata
Show full item recordDocuments PDF
Abstract
The current study attempts to search for intercultural representations on an English text book used by students from six grade, using as an approach the qualitative study and as a research tradition action research. The data analyzed suggests that there is some general representation of interculturality, but manifests a latent gap between the culture of language 1 as no representation of it was explicited included. A gap between culture of language 2 and language 1 also attracted the interest of this study, which attempted to explore the way this gap might be bridged by proposing a parallel unit to the text book used by the students including aspects from the culture of language 1, which in this case is Colombian culture.
Keyword/s
Inglés -- Enseñanza
Lenguas extranjeras -- Enseñanza
Lenguaje y cultura
Competencias comunicativas
Interculturalidad
Educación intercultural
Modelos pedagógicos
Métodos de enseñanza
Inglés -- Enseñanza -- Manuales
Cultura -- Enseñanza -- Colombia
Educación secundaria -- Colombia
Collections
The following license files are associated with this item:
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Uso de la lengua materna (L1) en la enseñanza del inglés como lengua extranjera (L2) en preescolar
Quintero Vásquez, Sebastián (Escuela de Educación y PedagogíaLicenciatura en Inglés Español, 2021)La presente investigación tiene como propósito la comprensión de la manera en que la transferencia lingüística y cambio de código, favorece el aprendizaje del inglés como lengua extranjera en preescolar de la I.E. La ... -
La Enseñanza Musical en la Institución Educativa José María Bernal : Una propuesta metodológica fundamentada desde la transversalidad
Sandoval López, Alejandro (Escuela de Educación y PedagogíaLicenciatura en Educación Artística, 2018)El presente artículo aborda las problemáticas asociadas a la enseñanza y el aprendizaje de la música entre los estudiantes de los grados quinto y sexto de la Institución Educativa José María Bernal de la ciudad de Medellín. ... -
Diseño de un laboratorio de matemáticas para el fortalecimiento de la enseñanza y el aprendizaje en el grado quinto: pensamiento numérico y variacional
Tobón Tobón, Ramiro de Jesús (Escuela de IngenieríasMaestría en Ciencias Naturales y Matemáticas, 2018)El laboratorio de matemáticas para el fortalecimiento del proceso de enseñanza y aprendizaje en el grado quinto es una propuesta que tiene como objetivo generar condiciones favorables que propicien en los educandos el ...




