• Education for Sustainability approaching SDG 4 and target 4.7 

      Builes Vélez, Ana Elena. Compilador; Builes Escobar, Natalia. Compilador; Rossi, Emilio; Mattram, Alexa; Stocker, John; Rognoli, Valentina; Parisi, Stefano; Pollini, Barbara; Taranto, Martina; Amaya-García, Camilo; Treidl, Isabel; Suárez-Vásquez, Lina María; Restrepo-Jaramillo, Juliana; Pérez-Orrego, Natalia; Martínez Marín, Juan Diego; Osorio-Florez, Ana María; Bustamante, Carlos Ernesto; Jimenez, Jared; Baena Restrepo, Margarita María; Baquero Álvarez, María Margarita; Velásquez Posado, Mauricio; Agudelo Gutiérrez, Lina-María; Canal Gallego, Dubán; Marzola, Santiago; Peláez Rojas, Mariana; Pérez Ramírez, Marcela; Vásquez-Rendón, Mauricio; Mesa Betancur, Alejandro; Vélez Santamaría, David (Universidad Pontificia Bolivariana, 2022)
      To face current sustainability challenges, we need to continue building, sharing, and applying the best possible knowledge to continue collaboratively developing solutions that allow us to improve how we live on our planet. ...
    • Products Validation in the Design Project and Scopes in an Online Educational Environment 

      Mesa Betancur, Alejandro; Vélez Santamaría, David (Universidad Pontificia Bolivariana, 2022)
      This article gathers the results of a research on the project’s pedagogy, which, starting from the analysis of the contemporary theories about it, presents their common horizons to contrast them with results got in previous ...
    • Proyecto sin destino. Para una teoría del proyecto en las disciplinas proyectuales 

      Mesa Betancur, Alejandro (Universidad Pontificia Bolivariana, 2018)
      Desde la aparición del proyecto en el Renacimiento hasta hoy se presenta una ambigüedad con respecto al concepto mismo de proyecto en las disciplinas proyectuales. Esta ambigüedad abarca, desde su reducción a un procedimiento ...