• Challenges to wearable design education from a sustainability perspective 

      Baena Restrepo, Margarita María; Baquero Álvarez, María Margarita; Velásquez Posada, Mauricio (Universidad Pontificia Bolivariana, 2022)
      Current clothing purchasing behavior is not sustainable. Consumers are buying more clothes and wearing them for less time, leading to higher levels of carbon dioxide in the production, use and disposal of clothing. As ...
    • Education for Sustainability approaching SDG 4 and target 4.7 

      Builes Vélez, Ana Elena. Compilador; Builes Escobar, Natalia. Compilador; Rossi, Emilio; Mattram, Alexa; Stocker, John; Rognoli, Valentina; Parisi, Stefano; Pollini, Barbara; Taranto, Martina; Amaya-García, Camilo; Treidl, Isabel; Suárez-Vásquez, Lina María; Restrepo-Jaramillo, Juliana; Pérez-Orrego, Natalia; Martínez Marín, Juan Diego; Osorio-Florez, Ana María; Bustamante, Carlos Ernesto; Jimenez, Jared; Baena Restrepo, Margarita María; Baquero Álvarez, María Margarita; Velásquez Posado, Mauricio; Agudelo Gutiérrez, Lina-María; Canal Gallego, Dubán; Marzola, Santiago; Peláez Rojas, Mariana; Pérez Ramírez, Marcela; Vásquez-Rendón, Mauricio; Mesa Betancur, Alejandro; Vélez Santamaría, David (Universidad Pontificia Bolivariana, 2022)
      To face current sustainability challenges, we need to continue building, sharing, and applying the best possible knowledge to continue collaboratively developing solutions that allow us to improve how we live on our planet. ...
    • Procesos Empresariales para la Creatividad : QUEST S.A.S. 

      Díaz Arboleda, Paco Andrés (Escuela Arquitectura y DiseñoDiseño de Vestuario, 2018)
      A través de una idea preliminar de los desafíos que enfrenta diariamente y de una exhaustiva investigación interna, se encuentra a QUEST S.A.S. en un estado productivo de estancamiento, en la que los procesos que lleva a ...
    • Ropa de segunda mano y pronta moda, a nivel local y global 

      Gómez Velásquez, Ana Elisa (Escuela Arquitectura y DiseñoDiseño de Vestuario, 2018)
      No es un secreto que la ropa de segunda mano está tomando fuerza en continentes como Europa y Norteamérica, sin embargo en países subdesarrollados como Colombia, este negocio aún tiene un largo camino por recorrer, ...